Exam

Bismillahirrahmanirrahim.

Hari ni saya exam
Today, I had my final examination.

Periksa tu start semalam, tapi semalam taknak online.
The exam started yesterday but I didn't want to onlinee.

Subjek hari ini ialah Matematik dan Pendidikan Islam.
Today's subjects are Mathematics and Islamic Education.

Semalam , periksa seni je
(malas dh nak buat dwibahasa XD)
but since last week , semua org baca PI, takde pun yg tgok2 latihan maths . Ada tu, ada lah jgk , but 1% je lah xD Semua hafal PI.

Tadi PI, ok lah jugak.
maths pun senang..
TAPI I TERLUPA NAK BUAT SOALAN 17 AND 18 !!!
Last minute baru tau. itupun sbb pndg Anwar, tchr tgh tgok kertas dia, pastu nampak ada bulat2 , pelik lah ann. Sejak bila ada soalan tu.. Selak2 , HAMIK ! Tak buat lagi ! Suci ! Virgin , bak kata Tchr Rashidah. Sedih dohh. Buat tym 5 minit terakhir tu je. Rushing.. Actually sempat je, tapi tym gelaba gila kott. Pastu kira pun x betul . Nasib baik dia kasi 22/7 , boleh aku main potong2 nombor tu. Kalau kasi 3.14.. memang nahas lah aku nak kira2 pulak kt tepi tuuu ><

Sedih gilaaa.
Habis je exam cerita kat Sarah. Rasa nak nangis. Pastu boleh pulak kann. Sarah kata "tym exam tu aku mcm... ish! nak tanya Nani.. Nani kalau bab soalan mcm ni mesti terer"
A'ah . Terer sgt lah weh . Agak2 mmg 3 markah aku trbg mcm tu je lah. Punya terer tu ann T__T

Balik tu, dlm kereta cerita lah kat mak.. Mmg suara nak nangis habis arr.
Pastu mak kata ...
" Emm. careless jugak lah tu.. Takkan nani tak kira soalan dia.. Takkan tak tgok nombor soalan? Main buat je ke ? Tak pelik ke kalau tengok 16 tup2 terus 19 . Lain kali, cek satu satu.. Masa dia bagi tu sbnrnya mmg untuk kita baca, buat leklok, semak habis habisan... Lepas ni, cek taw .. "

NAK NANGIS!! HUAAA
BARU TARGET NAK DAPAT 100  ! NI PULAK SOALAN DIA SENANG ! MEMANG BOLEH SANGAT LAHHH!  TAPI DISEBABKAN CARELESS BODOH TU TERUS TAK BOLEH .

Ok dah istighfar.
Takpe nani . Lepas ni, sebelum periksa doa kat Allah agar kita tak careless.
*Salah jugak, sebelum periksa asyik doa agar diterangkan hati, tapi lupa nak doa supaya tak careless. -,-

Ya Allah, aku harap semua yg terjadi, semua takdir-Mu terhadapku ini ada hikmah nya. Mungkin ni sbg teladan. Aku menerimanya dgn terbuka, atas nama-Mu , Ya Allah :)


Mungkin ada org pelik kenapa aku sedih teramat , padahal careless 1 tu je , kan ?
Sebabnyaa, aku target nak dapat 100 ! tau , 100 tu apa ? So, itulah target-ku.. Tapi tak kesampaian.

Takpelah, Allah nak aku berusaha lebih lah tu . Takpe, Allah sayang org yg sabar. Allah syg org yg TAK AKAN mengulangi kesilapan diri. Allah syg hamba-Nya yg sentiasa gembira atas nama-Nya. Allah syg org yg x ikut cakap syaitan asyik menyesal bagai nak mati . Allah sayang hamba-Nya yg sentiasa berusaha untuk jadi lebih baik . Allah Maha Penyayang . Takpe, aku tahu . Faham . Dan TAK AKAN ulangi silap ni lagi . Berjanji dgn diri sendiri , Inshaallah :)



TataTitiTutuLOVEYOU!
Assalamualaikum .

Comments