Randomness in Aidilfitri

Assalamualaikum!
Salam Sejahtera!
Salam 1Malaysia! <-- semalam kan merdeka ;) Hikhik


In this post, am going to share ma story about last Ramadhan and 1st Syawal. Boring, huh? Hahaa. This is a journal of myself and I don't go with "Guyyysss, I updated my blog. Kindly, please read it^^" Daaaa, So not me . Haha

Firsssssssstly, Saya panjatkan setinggi-tinggi kesyukuran ke hadrat Ilahi kerana diberi peluang untuk BERAYA DI KAMPUNG pada tahun ini... Alhamdulillah~~

To tha story~
__________________________________________________________________
We went to hometown on Sunday(28th August, 2011).. and leave our baiti jannati at 9.00 am!!!!! Greaaaaaaaat! :D
It's amazing for us, I mean my family. Ya know why? HA! The story goes like ---> My family aaaaalways go jalan2 at night. I mean, we used to leave our house to kampung malam2, even if we planned to leave our house paaaaaaaaaagi-pagi. LOL So, that's it. IT'S MUCH AMAAAAAEZING FOR US! :D

And, we arrived at kampung at Bandar Baharu, Kodah at 2 pm? yea, sth like that lah. lol
Saaampai2, terus bagi salam. LOL I know you know it, just wanna make you know. ok merapu ignore it XD

Saaampai2, tengok kereta Wa dah adaa. Hikhik.
So, kitorg saaampai2 terus gi dapur.
Bukan nak tolong ke hapee, tengok Wa tgh masak apaa je. XDD

And, she cooked veeeery sikit. Taklah sikit sgt. I mean cukup2 utk the Pahang's family and Tok Wan.
So, my mom kata laa "Awat sikit ni? Tak ingat kat kami ka?"
And Kak Ida gave a not-so-suprising-but-funny-and-pedas answer, "Laaa. Acik selalu sampai malam. Ini di luar jangkaan Acik sampai siang!" XDDDD Good one, Kekdaa . Haha


And after that, kitorg pun amik barang dalam kereta, solat, and keluar gi kedai, and bazaar to buy food. Haha. Tak cukup kaaannn.


Best kottt. 2 hari tu ber-Iftar Jama'ie ^^


At the night of 1st Syawal, tym habis berbuka tu.. Mercun dah mula kedengaraaan. I was about to drink air Milo(my mom made it, sedap gilaaaaa!) but then terdengar bunyi mercun terus tersentak. Heish. Lek2 arr.

Ingat kan orang luar je batak main mercun, rupa2nya my family punnnnnggggg...
Tengah tengok tv, suddenly "BOOM!",  mercun bola weh -,- And my father yg gi letopkan. Haha
Then came to my bro. Ok fine.  These people keep bakar-ing and throwing the mercun, and of course it will explode and menggegarkan gegendang telinga yg naive nihh. lol
Enough with mercun bolaa.
We played the fun ones pulak.
Mercun gasing. I love the look. Yeah, boring no sound like "BOOM!" , but it looks..great :D

And after playing mercun gasing, we all gathered kat luar to watch a performance of BUNGA API!! Mula2, people jiran2 dah buat, so we kept on saying, "Takpe korang. Kita main balas2 nanti!!" LOL

Ayah bought two boxes, each of them ada 16.
Tym yg first tu, kitorg dah mcm anticipate gila ahh!
Semua dah keluarkan cameras, phones to record the moment.
And Pak Ngah went near the mercun box to bakar it. Anddddd, bakar.

Okay, here's a lil' bit weird, shocking, exciting, and funnnnnnn story!
The bunga api supposed to go upwards. INSTEADDDDDD, the mercun went to our sidess! Mau tak gila HAHA. Am not going to upload the video of the mercun and the chaos cuz..it's special for us. lol

Then, came to the 2nd box.. Yg ni buat jauh sikit, so that it won't be so hard for us to look up and see the fireworks meletupss.

Yg ni, alhamdulillah. menjadi ^^ Tapi ada yg jakun sikit "Wowww! WOAAA! WHAAAWWW!" lol, ignore them. Biasa laaa. My family is always like that. Even if we've seen the thing like 10 times, we'll still act like it's the 1st time. BHAHA. XD

Now, comes to Aidilfitri ^^
This year's raya is muuuuuch more better than past 5 years. Huuu~ We got to raya a kampung, ada saudara, andddd sangat best! :D

Malam raya tu tengok cite hantu. LOL. Tengok Niyang Rapik. Kind of scary, but kinda a sad story thouggh.

Paaaaaagi2, I woke up at 8.oo am gitu.. And saw Kak Ada had woken up kat katil, and read her novel. Haha. Taksuda2 XD
Then I went out of the room to see my mom and Wa talking.. And my mom pun terus suruh mandi tym tuu, so that nanti tak berebut dgn yg lain.

After mandi, I went out of the toilet tengok Kekda dah bangun. Hii. Yang lain semua masih terdampar di tilam2. LOL
Then, I ate the food that had been cooked by Wa and my momm. Ada cucur, nasi impit, ketupat and sudah semestinya.. LEMANG AND RENDANG ^^

Ooookay, my story of Eid's festie ^^ Best jugak lah
Bila semua dah siap, what we did firstly is....photographing ^^ Capturing pics, recording and vids and stuffs. Bessssst. Again, I'll not upload the pics cuz they'll go to google. Huuu, no privacy at all.

Lepas tu, I din go beraya cuz TokWan kat rumah sorang2. Huu. So, Wa keluar dulu. Lama gak.. Petang baru balik :( And we went beraya petang lah., Dok rumah Tok Njang ada lah, 3 jam? Haha. Biasa lahh, family :D Kat situ jumpa lah twins nii. Comel gilaa. Madihah and Maisarah. Cute gila.. But poor mom and dad. The twins do not want other people to TOUCH nor CARRY them. Penaaat mak ayah dia. Huu

Then, we went to rumah Tok Ayah. Ada Tok Ayah, Pak Su, and Pak Long je. But jadi meriah sbb anak2 Pak Long -- Hasif, Muasim and Aufa.

And then, we went home. Tu je lah. Lagipun mmg x visit ramai sgt.

Okaay, that night pun tengok cerita hantu. lol, Mantra. Hmm. Taklah seram sgt hantu dlm ni, but I'm a coward. So, every kind of that thing looks scary to me. -.-

On the second day of Eid, we went to kampung belah ayah.
At first bukan main, plan gerak paaagi-pagi LOL
but at last, 3pm baru bertolak XDDD
Kata Wa Bapak, "paaagi tu 3harkAt, tu yg bertolak pukul 3 tuh" lol

Saaampai2 sana, we went to rumah Pak Ngah.

OH! Forgot to tell ya about a confusion of almost everyone!
People mistook me as Kak Izzah =='
Okay, Kak Izzah dah susut, and maybeee(i dunnoe) she looks like me.
Tok Ayah : he asked me, "bila balik dari Jordan?"
Abg Zimi: "Bila cuti?"
Mak Ngah: "ni,.. eh, laah.. mana Izzah nya?" <-- taksempat tanya baru perasan silap org =,= lol
Kak Yayu: "Tu laa. Tadi Izzah masuk ingatkan Nani. Punya lah 'ohh, Nani~' tiba2 masuk pulak Nani ngn Najmi, baru perasan tu Izzah"
Mak Yah: "Waa. Anak Baeng ni, ni.. eh.. LAILAHA ILLALLAH!" <-- ni pun sama, baru nak tanya 'bila balik?' lah tu, baru perasan. --'

Tu lah diaa. Kesian saya. =='
Kak Izzah dah kurus, edennyo bilo? Huu.


Then, gi rumah Mak Yah and Makcik, makan Laksaa ^^

Pastu gi rumah Mak Teh. Tym datang2, Terus serbu kuih BHAHAHA. Okay ignore me XD
And .. biasa lah.. Ayah and Pakteh, when they meet, memang lama gila sembang.
So, I always deny the fact that people always say, "Women talk so much. Men aren't". Who sayys? lol. Pastu pulak, datang Pak Ngah. Takyah kata lah kalau PakNgah, PakTeh, and Pak Lang(ayah eden) berjumpaa. Mau sembang sampai esok pagi pung boleh. --'

SO, sementara tu, I watched tv wif Kak Uda, pada mulanya.. Then, masuklah my bro with his laptop and my sis. Mula2 taktau nak tengok cerita apa.. Gi lah survey all the channels.
Andddd, pukul berapa tah, tengok cerita Happy Together ^^ Hii, Best! :D

Then, dekat 5 kali gak "JOM" ayah tuh. Haha.
Anddd then.. baru lah kitorg bertolak balik KL ^^

End of Eid's story ^^

Semoga kita dapat berkumpul dan memeriahkan Ramadhan dan Syawal 1433 H nanti ^^ Amin~

Salam Aidilfitri semuaaa~

So, TataTitiTutuLOVEYOU !
Nanie 



Comments